WickedLife

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Mobbning

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 30 oktober 2012 13:15

Bilderna från klubbarna har ej kommit ut än, så de e ba att sitta spänt o vänta antar ja :)


Tänkte ja kunde skriva lite om mobbning i detta inlägget..
eller mer om min egen erfarenhet av detta rättare sagt!


Jag kom till Sverige
när jag var 2 år gammal,
i den tiden kunde ja bara prata isländska, polska och lite engelska..
Pga detta blev jag mobbad.

Barnen ville inte leka med mig för att jag inte kunde svenska..
de puttade bara på mig och skrattade åt mig.

Min svenska blev dock bättre efter att vi slyttat till gården bredvid
(mamma ville ha trädgård)..

Mina nya grannar var nämligen flickor som var något år äldre än mig..
men de puttade inte bort mig eller skrattade åt mig..

De skrattade med mig istället och hjälpte mig med hur man sa saker på svenska och tack vare deras tålamod lärde jag mig svenska väldigt snabbt (har ett språköra)..


När jag väl börjat förskola
fortsattes jag bli mobbad fast denna gången pga att jag var så smal...

Jag åt mat som formade berg på mina tallrikar men jag gick aldrig upp i vikt!

Skolan hjälpte inte alls så farsan blev trött o sa åt mig att smälla till dem, att stå upp för mig själv..
så de va de jag gjorde..

Detta ledde till möten med mina föräldrar och läraren,
men min pappa sa till dem att de va han som gett mig tillåtelse till detta pga att de inte gjorde ett piss..

Men efter detta sa han åt mig att bara slå om de slår först,
att jag aldrig ska ge första slaget så jag började gå efter det istället!..

Efter ett tag höll folk inte på med mig längre, de vågade inte längre..
och då började jag hjälpa de andra som jag såg blev mobbade, det blev liksom min grej..


Sedan började jag i högstadiet, 6.an

Sommarlovet tills dess hade jag hunnit byta stil och hårfärg så att jag såg ut som the grudge eller ngt..

Detta gjorde mig bara till ett offer ännu en gång.

Nu slogs jag inte längre men detta lärde mig att ignorera dem, att inte ta åt mig av vad folk tyckte..

Samtidigt som många jag inte kände såg ner på mig och mobbade mig för detta så fanns det många andra som kom fram till mig och sa hur mycket de beundrade mig att jag ändå vågade komma klädd sådär, vissa erkände faktiskt för mig att de själva egentligen vill klä sig så men att de inte vågade..


Idag
går jag i gymnasiet och mobbning uppstår i min klass tro det eller ej, inte mot mig för ja vet attd e inte vågar för ja har lärt mig att man ska stå för sig själv, man ska säga emot men inte visa att man blir påverkad eller så ska man bara skratta åt dem för då vågar de inte hålla på med en längre. Däremot håller de på med en annan person i klassen, ett tag gjorde jag inte så mycket men till sist fick jag nog! Hur länge tänkte de hålla på och kränka denna personen egentligen så jag började kommentera dem, detta hjälpte när jag var där men när jag inte var i skolan fortsatte de som vanligt.. Då kontaktade jag min lärare en dag angående detta och berättade hur trött jag var på det och efter detta upphörde mobbandet..

Idag är det rätt lugnt i klassen.. jag är ogillad av majoriteten skulle jag tro där iaf av tjejerna men jag bryr mig inte.. För jag vet att detta är pga att jag inte är rädd för att säga vad jag tycker eller för att allmänt säga ifrån!


Min erfarenhet av mobbning ser jag inte som något sorgligt, jag ser det som en lärdom.. en viktig läxa i livet.

Det är tack vare vad jag har fått gå igenom som jag är som jag är.. Det har lärt mig hur jag ska vara och hur jag kan hjälpa!


Kommentera gärna det förra inlägget angående tatueringarna! :D




Jag när jag ej kunde svenska

  




Jag när jag blev mobbad för pinne och liknande


(jag med rosa väst)



       


Jag aka The Grudge

 

 

Svarthåriga är jag

 



Jag idag

   

 
 
Ida

Ida

30 oktober 2012 15:43

Det är viktigt att stå på sig och visa att man inte tar åt sig (även om man gör det). Jag vet hur det kan vara. Mig mobbade de för att det tyckte jag var tjock, dum och ful. Det har satt sina spår, men nu har jag lärt mig att stå upp för mig själv. Men som du säger, man lär sig av efarenheten och kommer ut starkare på andra sidan. Ha det bra! kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 20:11

Såå sant! Allt som är negativt bringar även något positivt! :)
Kram

 
Isabella

Isabella

30 oktober 2012 16:57

Wow. När jag först såg din blogg tänkte jag bara; Wow, wow, wow.... vilken brud!:)
Sedan läste jag detta; Och då blev det mera wow. vilken stark tjej du är.:)

jag blev också sinnessjukt mobbad - kallad blatte för att mina föräldrar inte är svensk, tjockis, långben, glasögonorm och ja allt. :/
Jag började också slåss och blev polisanmäld, och dagligen inkallad till rektorn. Men det fula var att jag alltid använde självförsvar - jag började aldrig att slåss.
så jag vet precis hur du har haft det.:(

Kram ^^

http://sweetcherry.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 20:15

Det viktiga under sådana tider är att ha någon som finns där för en så som jag hade mina föräldrar för fastän lärarna klampa ner på mig så hade jag iallafall en förälder som klappa mig på huvet och sa "du gav dem vad de förtjänade", hände även en gång att en flicka tappade andan när jag slog henne när vi gick i föskola..
Det är inte lätt att bli mobbad men kom ihåg att det är en erfarenhet du kommer ha med dig i resten av livet! Du kommer kunna hjälpa andra som utsätts för det bättre än någon annan för du VET hur det känns de vet inte alltid t.ex kuratorn eller någon annan..
Jag hoppas det är bättre för dig nu iallafall! :/
Kram :D

 
Zmackie

Zmackie

30 oktober 2012 19:04

Blev själv mobbad när jag var liten, för jag klädde mig som en kille, pojkflicka vela många kalla mig, du är stark som gått igenom något så jobbigt. för mobbing är det värsta jag vet.

Som sagt har jag startat en Novell om Justin Bieber, kanske inte är så intressant, men ta en titt om du känner för det, men är anonym därför jag vill veta vad folk tycker . Kram :)

http://wwww.zmackie.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 20:19

Haha jag var osso en pojkflicka detta tror jag va en av anledningarna till att tjejerna mobbade mig för jag umgådes bara med killar eftersom de gillade mig haha de såg mig som en av sina medan vi fortfarande var små ^^
Ska ta en titt på den! tack så mycket! :D

 
jenny

jenny

30 oktober 2012 20:07

Hej , så sjukt dåligt att man bara kan behandla folk så för att de är utvandrare eller vad man nu säger om er. Jag är svensk men har också blivit behandlad på samma sätt och samma sak. Jag har lärt mig samma sak men fortfarande svårt! hoppas du har det bra och är frisk mot alla mobbningar nu. Läs även min blogg! http://unknownlife.bloggplatsen.se
Mvh Jenny

http://unknownlife.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 20:22

Jag har det bra nu.. Idag älskar jag det när folk försöker kränka mig eller liknande för det är alltid lika roligt att se deras förvånade miner och deras förlorade talförmåga när man svarar emot dem på ett lugnt och oberört sätt så ska man osso lägga till ett snällt leende ^^
Jag hoppas du inte har det så längre! Ingen ska behöva ha de dåligt och man ska definitivt inte acceptera att någon behandlar en så!
Det ska jag göra! :)

 
kockajäveln

kockajäveln

30 oktober 2012 20:25

aww så söt du var som liten med hunden:) Ljuvlig blogg har du!

http://strangebakery.blogspot.com

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 23:23

Nawe tack x) Och ännu en gång tack! :D

 
isa

isa

30 oktober 2012 21:07

jag vet inte hur det är att vara mobbad men en sak har jag lärt mig o det är att man mår dåligt, och stackars dig som har varit med om så mycket :'( :'(

http://isanssims3blogg.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 23:24

Inte lätt nej men vill inte någon ska tycka synd om mig, ser det hela som en värdefull lärdom! Tack vare allt jag gått igenom är jag den jag är idag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 11 december 2012 18:19


Har en till blogg om ni är sugna på kolla ;D http://biitchplease.bloggplatsen.se/     ...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 9 december 2012 22:57

Blir så arg.. va e de som händer med Sverige helt ärligt!?!?!? Allt de babblar om är hur allt är rasistsiskt men vet ni vad?! Jag tycker dom är rasister som påstår att våra traditioner är det! De är de riktiga rasisterna!!Kommer in hit och bara vände...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 9 december 2012 19:58

Ligger i badet och har allmänt tråkigt men så plötsligt hittar jag en app! En app jag laddade ner för länge sedan, en app jag aldrig testat en.. Appen heter bloggplatsen! Haha tänkte ge det ett försök och uppdatera bloggen via mobilen, så detta är ...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 8 december 2012 22:41


Lite tråkigt att komma in och se att inget nytt ha hänt.. ingen fråga, inga kommentarer.. ganska öde :|Jaja, inget direkt intressant har hänt idag.. Jag ska till frisören på torsdag för att sätta i min hårförlängning som jag beställde igår, så jag...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 7 december 2012 23:46

Kommer in för första gången på länge och möts av så sööta frågor guud va glaa man bler! :D Ber så starkt och högt om ursäkt till er som följer min blogg! Vet inte riktigt vad som hände! Tror nog de va min "orkar inget bara döda mig" period.. FÖ...

Presentation


"I'm me, just who I'm supposed to be"

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 18
 18 -
 18 +

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards