WickedLife

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Alkoholism..

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 30 oktober 2012 20:25

Nu när jag ändå är igång och snackar problem kan jag lika bra nämna min alkoholism...


Det är såhär attt vi har alkoholism i släkten, pappa varnade mig för detta när jag kom in i tonåren och sa att pga detta måste jag ta det lugnt när det kommer ti sprit.

Jag trodde ju såklart inte att de va någon bigdeal men motsatsen visade sig..
Jag började dricka varje dag både innan och efter skolan när jag gick i 8,an.. detta höll på ett tag men så stoppade mina vänner mig till slut..
De började komma och hämta mig på morgonen o första de gjorde va att kolla om jag luktade sprit och om jag gjorde det så fick jag mig en smäll..
När det slutade hjälpa började de hota med att säga till min mamma och detta hjälpte ju såklart fast det var svårt!


De gick en bra period men sedan när mina föräldrar skildes (när jag gick i nian) började jag dricka dagligen igen..

Jag gick inte till skolan ifall jag inte fick någon drink i mig först.. det fortsatte så i någon månad ända tills både spriten och pengarna var slut.. Jag hade till slut fått någorlunda kontroll över det ända till jag började gymnasiet då jag började dricka igen... men nu berodde det på en panikångest jag inte ens visste att jag hade..
Jag drack lite från och till och började sedan med marijana istället..
Jag förstod att inget av detta var bra så så fort pengarna ännu en gång tagit slut fick jag mig själv att lägga av med skitet.. Efter detta gick det lite från och till fast med spriten..
I 2.an blev jag tillsammans med min dåvarande kille som oroade sig över hur ofta jag drack och som fick mig att sluta.. Vi var tillsammans i 11 månader ungefär och min dåliga vana påbörjades igen efter vårat slut..

Nu kämpar jag med det.. för det är så lätt att ta sig en drink eller öl när man på något sätt mår dåligt, det svåra är just att motstå.. särskillt om man har det i hemmet..
Just nu har jag lov och jag har inte alls druckit mycket, en gång i helgen på nattklubbarna och sedan tog jag en cider idag fast det var bara för smaken och inte suget! :)

Att vara beroende av saker är sjukt jobbigt, det kan va vad som helst.. allt mellan att kamma håret till att missbruka knark..
Jag är beroende först och främst beroende av ciggaretter.. någon annan/mer som har ett särskillt beroende?


 


 
 
Felicia

Felicia

30 oktober 2012 21:37

Hej! Jag vill bara säga att jag älskar din blogg och dig genom din blogg har jag lärt känna vem just du är och du har lärt mig mycket om mobbing och så även om jag är lite yngre (eller ganska mycket) så förstår jag precis och jag tycker du är cool som fortsätter att stå upp för sig själv. Och att du ställer upp för andra så att folk i din omgivning ska må bättre är under bart av dig jag vill att du ska veta att jag har aldrig haft en förebild sen jag läste din blogg du är den jag ser up till och jag vill bara säga det!

http://fiffi-lito.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

30 oktober 2012 23:27

Oh! Du anar inte hur mycket det värmer! Mitt mål är att visa folk att det är okej att ha brister och att må dåligt och vara arg och allt men att man ska försöka se det ljusa i allt! Just som detta med att jag blev mobbad, istället för att tycka synd om mig själv som jag vet många gör har jag valt att istället hjälpa andra istället och trösta dem så gott jag kan! Jag är sjukt glad över att jag lyckats påverka dig positivt! Tack så mycket! :D

 
Felicia

Felicia

31 oktober 2012 13:13

Jag tycker värkligen att du är en bra människa och att ditt mål är jätte fint och omtänksamt tänk om alla människor kunde tänka lite som du iallafall så skulle npg alla må lite bättre!<3

http://fiffi-lito.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

31 oktober 2012 14:40

Tack så mycket Felicia! :D

 
Felicia

Felicia

31 oktober 2012 18:57

Haha<3<3

http://fiffi-lito.bloggplatsen.se

Anastasia Asbjörnsdottir

1 november 2012 04:58

^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 11 december 2012 18:19


Har en till blogg om ni är sugna på kolla ;D http://biitchplease.bloggplatsen.se/     ...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 9 december 2012 22:57

Blir så arg.. va e de som händer med Sverige helt ärligt!?!?!? Allt de babblar om är hur allt är rasistsiskt men vet ni vad?! Jag tycker dom är rasister som påstår att våra traditioner är det! De är de riktiga rasisterna!!Kommer in hit och bara vände...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 9 december 2012 19:58

Ligger i badet och har allmänt tråkigt men så plötsligt hittar jag en app! En app jag laddade ner för länge sedan, en app jag aldrig testat en.. Appen heter bloggplatsen! Haha tänkte ge det ett försök och uppdatera bloggen via mobilen, så detta är ...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 8 december 2012 22:41


Lite tråkigt att komma in och se att inget nytt ha hänt.. ingen fråga, inga kommentarer.. ganska öde :|Jaja, inget direkt intressant har hänt idag.. Jag ska till frisören på torsdag för att sätta i min hårförlängning som jag beställde igår, så jag...

Av Anastasia Asbjörnsdottir - 7 december 2012 23:46

Kommer in för första gången på länge och möts av så sööta frågor guud va glaa man bler! :D Ber så starkt och högt om ursäkt till er som följer min blogg! Vet inte riktigt vad som hände! Tror nog de va min "orkar inget bara döda mig" period.. FÖ...

Presentation


"I'm me, just who I'm supposed to be"

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 18
 18 -
 18 +

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards